El Servei Local d’Ocupació de La Garriga i Fundació Viver de Bell-lloc promouen una jornada formativa sobre la LGD amb experiències i testimonis reals del territori.

La Garriga i Fundació Viver de Bell-lloc impulsen una jornada d’Assessorament de la LGD (antinga LISMI) i situen la inclusió laboral com a valor estratègic per a les empreses més enllà del compliment legal

El Servei Local d’Ocupació de la Garriga, de l’Ajuntament de la Garriga, i Fundació Viver de Bell-lloc han impulsat una jornada informativa i d’assessorament per posar el focus en la inclusió laboral de persones amb disCapacitat com una oportunitat estratègica per al teixit empresarial del territori. La sessió, celebrada a Can Raspall, va combinar coneixement expert, experiències reals d’empreses i espais de participació i networking.
Imatge de la jornada informativa amb la ponent Clara Gabriel

Assessorament en LGD i inclusió laboral de persones amb disCapacitat

Sota el títol “El compliment com a punt de partida, la inclusió com a horitzó”, Clara Gabriel, responsable del Servei Empresa i Inclusió de Fundació Viver de Bell-lloc, va abordar el marc de la Llei general de la Discapacitat (LGD), les vies de compliment, la contractació de persones amb disCpacitat, les mesures alternatives i l’impacte que aquestes polítiques tenen en la responsabilitat social corporativa i en la competitivitat de les organitzacions.

La inclusió laboral com a valor estratègic per a les empreses

La jornada va posar en relleu que la inclusió laboral no s’ha d’entendre només des d’una perspectiva legal, sinó també com una palanca de transformació empresarial. En els materials de la presentació va destacar que la contractació directa de persones amb disCapacitat contribueix a millorar la cultura corporativa, reforçar el sentiment de pertinença, impulsar nous lideratges i afavorir la reputació externa de l’empresa.

Testimoni de Clara Gabriel, Responsable d’Assessorament i Acompanyament a empreses en matèria de LGD de Fundació Viver de Bell-lloc

“Obrir la porta a noves formes de lideratge i de valor empresarial és la veritable transformació. Les organitzacions que aposten per la inclusió laboral guanyen competitivitat, innovació i equips més compromesos.”

En aquest sentit, una de les idees que millor resumeix l’esperit de la matinal és la de Clara Gabriel. Una afirmació que connecta plenament amb l’enfocament de la xerrada on el tema central era convertir una obligació legal en una oportunitat d’inclusió, valor social i creixement empresarial.

Testimonis d’empreses del territori

La presència de casos pràctics d’empreses del territori va ser un dels grans actius de la jornada, perquè va permetre aterrar la teoria en experiències concretes i compartir aprenentatges reals.

Testimoni de Marta Querol, Quality Manager d’ITW Automotive

“Contractar talent amb Discapacitat no és un repte. És una oportunitat real de creixement tant personal com per a l’empresa.”

Testimoni de Fernando Leiva, responsable de Recursos Humans de Caro Import

“Vam aprendre a posar les persones per davant de la Discapacitat.”

També va ser molt significativa l’aportació de Fernando Leiva, responsable de Recursos Humans de Caro Import, que va resumir el canvi de mirada que suposa avançar cap a entorns laborals més inclusius. El seu testimoni evidencia que, quan hi ha acompanyament expert i voluntat organitzativa, la inclusió es tradueix en processos més conscients, equips més cohesionats i una manera més humana d’entendre la gestió del talent.

Banner amb tres imatges: la primera apareix la ponent Marta Querol, imatge de Clara Gabriel i imatge del ponent Fernando Leiva

Servei Empresa i Inclusió: acompanyament a empreses en el compliment de la LGD (antiga LISMI)

A través del Servei Empresa i Inclusió, Fundació Viver de Bell-lloc ofereix assessorament personalitzat a empreses en el compliment de la LGD, suport en tràmits, sensibilització, selecció de candidatures i acompanyament en la incorporació i adaptació al lloc de treball. Un model que reforça la idea que la inclusió efectiva requereix expertesa, acompanyament i aliances sòlides entre administració, empresa i entitats socials.

Aliances al Vallès Oriental per avançar cap a empreses més inclusives

La jornada celebrada a la Garriga és part d’una línia de treball compartida entre agents empressarials, administracions publiques i entitats socials expertes, com Fundació Viver de Bell-lloc que tenen en comú el voler avançar cap a un model empresarial més responsable, competitiu i compromès amb la inclusió. Una aposta que no només dona resposta al marc normatiu, sinó que també contribueix a construir empreses amb més valor afegit i més valor social al Vallès Oriental.

Banner d'empresa i inclusió

Els nostres col·laboradors: