Fundació Viver de Bell-lloc s’adhereix a la ILP per protegir el model social d’atenció a les persones amb disCapacitat

Fundació Viver de Bell-lloc s’adhereix a la ILP per protegir el model social d’atenció a la disCapacitat

La Fundació Viver de Bell-lloc, entitat social arrelada al Vallès Oriental, s’ha adherit a la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per una concertació social exclusiva, una proposta ciutadana que vol reforçar el sistema públic de serveis socials i garantir una atenció de qualitat a les persones amb disCapacitat.

Aquesta iniciativa impulsa un model que prioritza la concertació amb entitats socials sense afany de lucre, amb l’objectiu d’assegurar que els serveis d’atenció especialitzada es desenvolupin des d’una perspectiva centrada en la persona, els drets i la qualitat de vida.

Serveis socials per a la disCapacidad centrats en les persones

Els serveis socials especialitzats adreçats a persones amb disCapacitat—com els serveis residencials, centres de dia, assistència personal o suports a la vida independent— tenen un impacte directe i continuat en la vida de moltes persones.

Per aquest motiu, el model que proposa la ILP aposta per garantir que aquests serveis es prestin preferentment a través d’entitats d’iniciativa social sense afany de lucre, que reinverteixen els recursos en la millora dels serveis i en el benestar de les persones.

Aquest enfocament contribueix a reforçar la continuïtat dels projectes, l’arrelament territorial i una atenció orientada als drets i als projectes de vida de les persones amb disCapacitat.

Fundació Viver de Bell-lloc i el compromís del Tercer Sector social

Des de Fundació Viver de Bell-lloc ho constatem diàriament: els serveis socials es construeixen a partir del treball conjunt de persones, famílies i equips professionals compromesos amb la promoció de l’autonomia, la inclusió i els projectes de vida.

Aquest enfocament forma part del model i dels valors que defineixen el Tercer Sector social, un conjunt d’entitats sense afany de lucre que treballen per generar valor social, inclusió i oportunitats al territori.

En el cas del Vallès Oriental, aquest model és clau per garantir serveis de proximitat, estables i compromesos amb les persones.

Una iniciativa per defensar els drets de les persones amb disCapacitat

La ILP ha estat impulsada per famílies i persones vinculades al sector de la disCapacitat amb l’objectiu de reforçar el sistema públic de serveis socials i garantir que l’atenció es mantingui dins d’un model social, comunitari i sense afany de lucre.

Perquè aquesta proposta arribi al Parlament de Catalunya, és necessari recollir 50.000 signatures en un termini de 120 dies, un pas imprescindible per obrir el debat legislatiu i avançar cap a un sistema de serveis socials més sòlid i orientat als drets de les persones.

Fundació Viver de Bell-lloc se suma a la iniciativa per la disCapacitat

Amb aquesta adhesió, Fundació Viver de Bell-lloc reafirma el seu compromís amb un model de serveis socials basat en la responsabilitat social, la professionalitat i la generació de valor social al territori.

Defensar un sistema centrat en les persones amb Discapacidad és també defensar una societat més justa, inclusiva i compromesa amb els drets de tothom.

Banner de tres imatges: A l'esquerra del tot, Sergi Pujol, gerent de Viver de Bell-lloc firmant. Al mig, cartelleria de la campanya. A l'esquerra Glòria Horta, presidenta de Viver de Bell-lloc firmant.

Més informació sobre la iniciativa:

DINCAT

Xarxes Socials Concertació Social

Els nostres col·laboradors: