En Quim Pérez és oficial de jardineria a la Fundació Viver de Bell-lloc i en aquesta entrevista ens explica com és el seu dia a dia i el del seu equip en el manteniment que fem a la Xarxa Nord d’ATLL, Concessionària de la Generalitat de Catalunya, S.A.
- Quant temps portes treballant per la Fundació Viver de Bell-lloc? He estat treballant en el Viver en dues etapes, de 6 anys cadascuna, en total fa 12 anys que estic aquí.
- Quin tipus de tasques desenvolupes habitualment? He estat treballant en dos vessants diferents: de formador, impartint els diferents cursos que ofereix l’entitat i com a oficial de jardineria en la brigada de la Xarxa Nord d’ATLL, desbrossant i fent servir la motoserra.
- A quines ubicacions has estat treballant més temps? Els manteniments en els que he estat treballant més temps han estat la Garriga i l’Ametlla del Vallès, també he estat fent diverses campanyes de poda i donant suport com a educador a la llar.
- Quantes persones tens al teu càrrec actualment? A quatre persones.
- Com descriuries al teu equip i la relació que tens amb els seus membres? Els membres del meu equip són molt treballadors i molt agraïts. Som un equip i no hi ha cap jerarquia, anem tots a una, tant per les coses bones com per les dolentes.
- Quin és el client pel que esteu treballant? El client pel que estem treballant és Aigües Ter Llobregat (ATLL), Concessionària de la Generalitat de Catalunya, S.A.
- Quin és el procediment per comunicar-vos amb el client i viceversa? Ens comuniquem de dues maneres diferents: una és a través de la tècnica del Viver i l’altra, directament. Fem una planificació setmanal, fotografiem l’espai abans de començar la feina i del després, i aquestes s’envien tant a la tècnica del Viver com al client per veure els resultats obtinguts.
- Quines són les tasques que esteu realitzant i amb quin objectiu? El que fem som desbrossaments i millores dels espais verds de les infraestructures de la Xarxa Nord d’ATLL i correctius que fem en la mateixa zona, amb la finalitat de satisfer les necessitats del nostre client i que l’espai llueixi.
- Quina és la metodologia de treball segueixes per coordinar al teu equip? Anem tots al punt on començarem la feina i cada un d’ells ja sap el material i la maquinària que necessiten. Distribueixo i indico el que ha de fer cadascú en aquella ubicació concreta.
- Quin és el valor afegit que aporta la nostra feina? El nostre valor afegit és el treball amb les persones i a més, fem una feina ben feta. Aquests dos factors es complementen i un no tindria sentit sense l’altre. La disCapacitat és una capacitat per intentar fer millor les coses.