Durant cinc setmanes, l’alumnat de 4t de primària de l’escola Germans Corbella de Cardedeu han tingut uns professors d’Educació Física diferents. Han estat treballant l’handbol i ho han fet amb els jugadors de l’equip d’handbol inclusiu del CH Cardedeu. Els han ensenyat les normes bàsiques d’aquest esport i han arbitrat un torneig.
Amb aquest projecte s’ha visibilitzat que la diversitat no et fa incapaç de participar en l’esport i la comunitat. En parlem amb el cap d’estudis de l’escola, Albert Ametlla:
Com va sorgir la col·laboració amb Viver de Bell-lloc?
Enguany hem redescobert el Viver. Coneixíem la fundació sobretot perquè hi ha pares de l’escola que hi treballen, però no havíem fet cap activitat conjunta. Ens van parlar dels equips d’handbol de Cardedeu que promouen la inclusió i a l’escola cada vegada estem donant més importancia a treballar la diversitat. Nosaltres teníem programat fer handbol a l’assignatura d’educació física i vam veure l’oportunitat de col·laborar. Per part de Viver de Bell-lloc tot van ser facilitats així que no vam dubtar i ho vam tirar endavant.
Com valores el projecte? Per què creus que ha servit?
Ha anat molt bé a tres nivells. Pel que fa a visibilització, els alumnes han descobert que hi ha múltiples realitats i han vist altres tipologies d’equips esportius que están aquí al municipi mateix. Els ha ajudat a veure la diversitat no com una discapacitat i entendre que si s’adapta el medi, no hi ha límits a les capacitat.
Per altra banda, els ha ajudat a entendre el concepte d’equip. Veure que cal ajudar-nos uns a altres i que l’esport va més enllà de guanyar partits i que t’ajuda a sentir-te partícep.
Gràcies a aquest proejcte també hem participat de la comunitat. Ha servit perquè puguin conèixer i participar del què passa al municipi. Des de l’escola creiem necessari estar vinculats al municipi.
Has vist algún canvi d’actitud en els alumnes?
Són més conscients de la realitat de la diversitat funcional i ho comencen a normalitzar però encara falta donar-hi més visibilitat. A l’escola tenim un alumne amb pluridiscapacitat física i això també ha fet que els alumnes normalitzin i entenguin aquesta realitat.
Què li demanaries al projecte?
Ara que hem fet la primera prova, crec que toca visibilitzar-ho molt més. Això ajudaria a donar valor a l’esforç que fan. M’agradaria poder anar a fer d’afició als partits de la Lliga De mano en mano i fins i tot organitzar un torneig amb equips compartits amb els alumnes.
Poden passar grans coses quan la gent s’ajunta amb ganes de fer coses.
Així doncs, repetiríeu aquesta experiencia?
De fet, jo espero que ja s’instauri com una col·laboració permanent i que la revisem per treure-li el màxim suc possible per conscienciar.