En Francesc Vilalta, que és professor de Ciències Socials de l’Institut Pla Marcell, aquest any ha visitat La Tavella amb 4 grups de 3er d’ESO, en total 86 alumnes. En Francesc ens ha volgut explicar la seva experiència a la nostra entitat en aquesta entrevista.
- Quant fa i com vau conèixer la nostra entitat? Fa 10 anys que conec la vostra entitat, ja que visc a Cardedeu i a través dels comerços de la zona, sóc consumidor de productes ecològics i vosaltres sou proveïdors de molts d’ells.
- Per què vau decidir visitar La Tavella i amb quin objectiu? Vam decidir visitar La Tavella perquè el temari de ciències socials de 3er d’ESO inclou l’agricultura. Com jo sóc consumidor de productes ecològics i conec la vostra entitat em va semblar interessant que vinguessin. Els tres punts més importants per anar a la vostra finca van ser: sou productors ecològics, de proximitat i a més, penso que és molt interessant que els alumnes sàpiguen quin treball desenvolupen les persones amb discapacitat. Era una activitat que englobava l’assignatura d’Educació Física i Ciències Socials, a part d’anar i tornar a La Tavella caminant, van poder conèixer millor l’entorn.
- Què han après els alumnes? Malgrat viure a Cardedeu i a Cànoves i Samalús, tenen un gran desconeixement de l’entorn rural, de la ramaderia, de la producció agrària, etc. A part d’aprendre, com era un tema nou, s’han emocionat molt fent la visita.
- Com descriuríeu la finca de La Tavella i el personal que treballa en ella? Doncs tant la finca com el personal són un bon exemple de compromís amb les persones i amb la terra. La veritat és que hem quedat satisfets amb el tracte que ens han donat.
- Tornaríeu a repetir una experiència com aquesta, per què? I tant, pel que comentava, és molt interessant que els alumnes coneguin els productes ecològics, de proximitat i solidaris.
- Recomanaríeu a altres instituts que visitin la nostra entitat, per què? Sí, perquè coneguin una realitat propera: el treball en el camp i perquè fins i tot pot ser una alternativa per a ells en un futur.