En Quim Forniés és el responsable del galliner que té la nostra entitat a La Tavella i en aquesta entrevista ens explica com és el seu dia a dia i el del seu equip.
- Quant temps portes treballant per la Fundació Viver de Bell-lloc i per La Tavella? Porto treballant 10 anys per la Fundació Viver de Bell-lloc i per La Tavella. Primer em vaig encarregar de l’horta, més endavant del projecte de les cistelles i del Parc d’Activitats Agroecològiques i després, fins l’actualitat, de la granja de gallines.
- Quantes persones tens al teu càrrec actualment? Actualment el meu equip és de 5 persones i jo.
- Com descriuries al teu equip i la relació que tens amb els seus membres? El meu equip és molt competent, cadascú en les seves tasques. La nostra relació és molt bona, molt horitzontal, no establim cap jerarquia, però hi ha molt respecte entre tots.
- Quina metodologia segueixes per coordinar al teu equip? Cadascú té unes tasques assignades, però sempre busco la manera de donar exemple i suport en el que necessitin. Les correccions que faig sempre són en positiu.
- Quin tipus de tasques desenvolupeu habitualment? Tenir compte de les gallines, observar-les i cobrir les seves necessitats bàsiques: donar de menjar, proporcionar aigua i recollir els ous. El més important és tractar-les com a éssers vius que són, amb afecte.
- Quantes gallines hi ha actualment? Actualment hi ha una capacitat per a 2.600 gallines i esperem que l’ampliació sigui per a finals del 2018, en total haurà un total de 4.200 gallines ponedores d’ous ecològics.
- Com cuideu a les gallines i què fa que els nostres ous siguin especials? No fem les coses que fem únicament per normativa, les fem perquè creiem que és el millor. Som estrictes amb l’alimentació perquè no tinguin carències, que surtin cada dia, que tinguin el nivell adequat de llum, que no tinguin estrès, etc. Nosaltres hem de demostrar que som igual que la resta i ho hem de fer millor per demostrar-ho. Volem que les persones comprin els nostres ous no per qui som, sinó per la seva qualitat.
- Quines característiques tenen els nostres clients d’ous i els consumidors finals? La gran majoria dels nostres clients d’ous són dietètiques, herbolaris i petits comerços de proximitat. Els consumidors finals són persones conseqüents que consumeixen de la forma en la que creuen.
- Com us comuniqueu amb el client i viceversa? Cada setmana la responsable de comandes es posa en contacte amb ells per conèixer les seves necessitats i s’ha de destacar que el tracte que dona és excel·lent.
- Quin és el valor afegit que aporta la nostra feina? El valor afegit és l’aprenentatge que rebem els uns dels altres. M’he format per ser un bon agricultor, però fins que no he treballat amb les persones de l’entitat no he trobat la raó de ser-ho.