L’Esther Vilaseca és Oficial de Jardineria de la Fundació Viver de Bell-lloc, és una de les treballadores més veteranes de l’entitat i ha treballat a diferents serveis. L’Esther ens ha volgut explicar la seva trajectòria al Viver de Bell-lloc i les feines que desenvolupa amb el seu equip en aquesta entrevista.
- Quant fa i com vas entrar a treballar al Viver? Quan vaig cursar els meus estudis com a treballadora familiar vaig haver de fer pràctiques i em va tocar fer-les al Viver. Al principi vaig ser educadora al pis que teníem abans i funcionava com una llar residència, que estava ubicat davant de l’estació de tren de Cardedeu. Quan vaig acabar el període de pràctiques, a l’any 1995, el Manuel Palou, que en aquell moment era el Director Gerent de l’entitat, em va contractar. Vaig continuar fent d’educadora i justament un company es va jubilar, em van proposar fer tasques de jardineria, vaig acceptar i així va començar tot.
- Quin tipus de tasques desenvolupes habitualment? Doncs les feines que faig més habitualment són: neteja, supervisió dels manteniments per evitar o prevenir incidències, segar, esbrossar, retallar, etc. En definitiva, faig totes les tasques que inclouen la jardineria i la neteja. També faig de tàndem amb algun membre de l’equip per reforçar l’espai on estiguem executant els treballs.
- A quines ubicacions has estat treballant més temps? A l’antiga llar residència, al Viver, tant a la ubicació en la que estava abans, com la d’ara; a Granollers; a La Tavella, al projecte de la botiga de productes ecològics i fent cistelles; també he estat fent substitucions a diferents manteniments.
- A quantes persones tens al teu càrrec actualment? A dia d’avui tinc a dos treballadors i a un en pràctiques, però he arribat a gestionar equips de deu persones.
- Com descriuries al teu equip i la relació que tens amb ells? Les persones del meu equip sempre han tingut molt bon cor. La relació que hem tingut i tenim és molt natural i senzilla, molt familiar i propera. De fet, quan hem de comentar temes que s’han de parlar ho fem sense cap problema i quan hem de riure també ho fem, la veritat és que sempre responen molt bé.
- Quin és el client pel que esteu treballant? Treballem per l’Ajuntament de Granollers, concretament, al Parc del Puig de les Forques, al cementiri i tot el seu entorn.
- Quin és el procediment per comunicar-vos amb el client i viceversa? Depenent de la situació, de vegades és la nostra tècnica qui parla amb ells directament i altres, ho faig jo.
- Quines són les tasques que esteu realitzant i amb quin objectiu? Realitzem totes les feines de neteja i jardineria als entorns de Granollers comentats abans i ho fem amb l’objectiu de que el municipi llueixi, i tant els seus ciutadans com el client, l’Ajuntament de Granollers estiguin satisfets, veient que som totalment capaços de complir amb les tasques.
- Quina metodologia de treball segueixes per coordinar al teu equip? La veritat és que ens separem en poques ocasions, un cop situats ens repartim les feines i cadascú fa les que li toquen. Els diferents membres de l’equip fem diferents serveis únicament quan hi ha pics de feina.
- En quin període vau començar a treballar per aquest client? Jo, en concret, he treballat dues vegades, als inicis i ara torno a treballar, però l’Ajuntament de Granollers és el client més antic de l’entitat, va ser el primer.
- Quin és el valor afegit que aporta la vostra feina? Som una entitat sense ànim de lucre, el nostre equip és prou capaç de desenvolupar qualsevol feina, fem de tot. El fet de contractar els nostres serveis també beneficia a aquest col·lectiu, ja que s’aconsegueix la inserció laboral i es una manera de que aprenguin i es sentin realitzats.
A la imatge es pot veure a l’Esther amb el seu equip al Parc del Puig de les Forques.